Veldhoen + Company Veldhoen + Company Veldhoen + Company Louis Lhoest en Luc Kamperman wereld. We zijn altijd verbonden, draadloos on-line. Iedereen heeft hier een laptop met webcam en een blackberry. Ons informatiebeheer is volledig digitaal. We rapporteren volledig digitaal. 1:1 afstemmen doen we via Office communicator. Met Breeze werken we op afstand samen. Waarom zou je 250 kilometer heen en weer rijden als je ook kunt samenwerken in de virtuele omgeving? Virtueel samenwerken scheelt tijd en milieuoverlast. Het is onze plicht om alle aspecten van virtueel samenwerken te onderzoeken. We kijken ook naar alternatieven als Skype, Apple platform en de open source applicaties van Linux en Google.” Vrijheid, vertrouwen, verantwoordelijkheid “Binnen Veldhoen + Company weet iedereen wat van hem of haar verwacht wordt. Per jaar worden op maximaal drie gebieden doelstellingen, gekoppeld aan tijdsbesteding, geformuleerd. Dat is op declarabiliteit, acquisitie en productontwikkeling. Dat is onderdeel van het Persoonlijk Prestatie en Ontwikkel Plan en daarop monitoren we. Eens per kwartaal zijn we daarover in gesprek. We zijn dus ook alleen geïnteresseerd in uren die besteed worden aan die drie zaken. Als leiding willen we niet weten hoeveel tijd exact gaat zitten in reizen, cursussen, company activiteiten, persoonlijke ontwikkeling en dergelijke. Iedere medewerker is mede verantwoordelijk voor onze opdrachtportefeuille en het optimaal managen van de klantverwachting. Verantwoordelijkheid voor declarabiliteit ligt bij onze mensen zelf. Daarop kunnen ze zichzelf beoordelen. Ze hebben maximale vrijheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid om hun eigen werk te organiseren. We werken zowel met een collectief als individueel bonussysteem. Wie boven de verwachtingen presteert, profiteert. Jaarlijks klanttevredenheidssonderzoek, gecombineerd met een interne autorisatiesystematiek op formele documenten en reflectiesessies op de ontwikkelde concepten en lopende processen, zorgen voor constante monitoring op kwaliteit en het wekken van de juiste verwachtingen bij onze klanten.” Pauline Folkers Innovatief Wij benoemen elk jaar de speerpunten in onze eigen bureauontwikkeling. De focus ligt dit jaar vooral op de ontwikkeling van ons instrumentarium ten behoeve van de mens en organisatie componenten in ons product. Als de meubels en de ruimtes veranderen, komt de rest niet vanzelf. Wanneer je die mentale kant verankert, heeft het concept veel meer autonomie. Het is zeker geen facilitaire truc al lijkt dat van de buitenkant wel zo te zijn! Een implementatie is meer of minder succesvol afhankelijk van de kracht van een organisatie om te voorkomen terug te vallen in traditioneel denken en gedrag. Graag evalueren we met klanten daarom altijd scherp wat we zien en ervaren, zowel bij hen als bij onszelf. Elke keer met de vraag: Wat kunnen we beter doen om van ons concept een sterker product te maken?” consultant resp. teamleider en consultant/projectmanager Macquarie en KEMA We nemen via Breeze even samen de presentatie voor morgen door. Scheelt weer wat kilometers benzine en hoogstwaarschijnlijk de nodige file. Smart Building Smart Working Ingrid van Kempen afdelingsmanager Vergunningverlening, Handhaving en Heffingen Vroeger zaten we verspreid. Waren we niet zichtbaar voor elkaar. Ik ben nu toegankelijker, mensen schuiven makkelijker bij me aan. Ruimte 4/Voorjaar 2008 Het gaat niet alleen om een mooi gebouw. Wij denken altijd vanuit de functionaliteit en de gebruiker, daarna kijken we naar de esthetiek. Sheila Zautsen consultant/projectmanager We plannen ontmoetingen waarin we elkaar kritisch bevragen en ervaringen delen. We triggeren elkaar om een nog beter product te leveren. 12/13 Pagina 11
Pagina 13Heeft u een onderwijscatalogus, novia facts of digi-nieuwsbrieven? Gebruik Online Touch: vakblad online bladerbaar maken.
Ruimte 4 Lees publicatie 5Home