Ruimte voor Innovatie Apple junkies De eerste koper van de iPhone aan de Prince Street in New York werd ontvangen als een held. In de armen van de verkoper. Vier dagen had hij er voor in de rij gestaan. Producent van de iPhone, Apple, speelde zelf handig in op het verwachtingsvolle publiek, door in advertenties alvast een plaatje van de iPhone af te beelden, met een instructie hoe je die kon uitknippen en vouwen tot een model van het toestel op ware grootte. Voorpret. En alvast ervaren hoe je toestel to be ‘voelt’. Zoals het een hype betaamt is er natuurlijk ook veel aan te merken op het nieuwe apparaatje, bijvoorbeeld dat er geen GPS in zit en dat de camera maar 2 megapixels heeft. Dat is zó 2006 schrijft techlifestyle magazine Bright. Dat iets uit 2007 al terzijde wordt geschoven als zó 2006 betekent ook dat we de juist hervonden uitdrukking ‘uit het jaar nul’ al niet meer met goed fatsoen kunnen gebruiken. Spliksplinternieuwe apparaten verliezen hun glans bij wijze van spreken direct na de aanschaf. Maar kritiek of niet, zoveel eer als de iPhone ten deel viel bij de lancering is voor de meeste nieuwe gadgets vandaag de dag niet eens weggelegd. Er zijn dan ook zo veel nieuwe of ge-upgrade producten en in zo’n heftige frequentie dat de pers en de consumenten het nauwelijks kunnen bijbenen. Het jaar 0 Pagina 19
Pagina 21Interactieve online boek, deze archief of uitgave is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar maken van digi vaktijdschriften.
Ruimte 3 Lees publicatie 4Home